Home Geld & Carrière Street Fashion als investering? Eerste draagbare NFT komt uit Nederland

Street Fashion als investering? Eerste draagbare NFT komt uit Nederland

NFT’s zijn het gesprek van de dag. Zo verkocht kunstenaar Beeple al zijn digitale kunst voor 69 miljoen dollar, interviewden we de Nederlandse kunstenaar Barkie over zijn projecten en werd er een NFT-museum geopend in New York. Nederland heeft nu een officiële primeur. Het luxe fashion platform Winkelstraat.nl introduceert als eerste in Nederland een draagbare NFT. Een prachtig voorbeeld hoe de digitale en fysieke wereld aan elkaar gekoppeld kunnen worden. 

Winkelstraat.nl x Gab Bois NFT

Waar ‘non fungible tokens’ normaal alleen iets zijn wat mensen digitaal bezitten, is ditmaal het digitale kunstwerk gekoppeld aan een exclusief t-shirt. De kunst op de ‘NFT(EE)’ is ontworpen door Gab Bois. Deze succesvolle designer is pas 24 jaar oud en werkte al voor merken als Nike, Balenciaga en Marc Jacobs.

Voor het design van de NFT sloeg Winkelstraat.nl de handen ineen met kunstenares Gab Bois. Bois transformeert alledaagse voorwerpen in satirische kunst. Zo is op NFT(EE) #001 het menselijk lichaam op een anatomische manier geïllustreerd. Bois gebruikte groenten en fruit als visuele metafoor om de duizenden moleculen in het menselijk lichaam af te beelden.

De NFT is een uniek exemplaar en wordt geveild met t-shirt en AR-filter. Het kunstwerk komt tot leven als het logo op het t-shirt met een telefooncamera wordt gescand. Naast het exclusieve NFT-exemplaar lanceerde de luxe webshop ook een collectie gelimiteerde t-shirts met een speciale AR-filter waarmee de digitale kunst van Gab Bois tot leven komt. Je kunt het digitale kunstwerk FT(EE) #001 nu via de NFT-marktplaats Opensea.io aanschaffen.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Gab Bois (@gabbois)

Unieke street fashion als investering?

De modewereld wordt momenteel gedomineerd door one-of-a-kind designer kleding, die ook nog eens meer waard kan worden. Denk aan unieke sneakers die voor mega bedragen over de toonbank gaan. NFT’s passen daarom enorm in deze tijd van exclusiviteit. Merken als Gucci en Louis Vuitton veilden al collecties NFT’s voor tienduizenden dollars per stuk. Unieke NFT’s hebben de potentie om in waarde toe te nemen en worden daarom als interessante investering gezien.

Naast de NFT lanceert het luxe mode platform een collectie gelimiteerde t-shirts dat fungeert als de zeefdruk van het exclusieve NFT-exemplaar. De t-shirts zijn niet gekoppeld aan een NFT maar geven wel toegang tot de unieke AR filter ontworpen door de Nederlandse Isabelle Udo. Zo kunnen geïnteresseerden die geen crypto wallet hebben ook een stukje draagbare kunst kopen en dragen. De t-shirts zijn in beperkte oplage van 1000 stuks beschikbaar en zijn nu als pre-order verkrijgbaar via Winkelstraat.nl