TAG Heuer Connected komt met gruwelijke Super Mario Limited Edition
-
Hidde de Visser
- •
- Style
- •
- •

TAG Heuer Connected is een samenwerking aangegaan met Nintendo’s beroemde Italiaanse loodgieter. Het resultaat is een smartwatch waar Nintendo fans hun vingers bij af zullen likken. Als er één gadget is die wij op ons verlanglijstje hebben is het deze wel. Mama Mia wat een goed nieuws!
Smartwatch TAG Heuer
Als we het hebben over de populariteit van smartwatches zullen de meeste mensen Apple op nummer één zetten. Het is geen geheim dat de markt wordt gedomineerd door het Amerikaanse techbedrijf. Veel andere ondernemingen zetten dan ook alles op alles om de concurrentiestrijd aan te gaan met Apple.
TAG Heuer daarentegen is onveranderlijk vast blijven houden aan het idee van smartwatches die meer ogen als een luxueus horloge. Tenminste, tot nu toe. De CEO van TAG Heuer, Frédéric Arnault, is een groot liefhebber van games, en heeft blijkbaar zijn droom werkelijkheid gemaakt met de Super Mario limited edition smartwatch. ($ 2150,-)
TAG Heuer Limited Edition Super Mario smartwatch
Het horloge komt compleet met een geanimeerde versie van de Italiaanse loodgieter, ingebouwd in de volledige interface van het horloge. Hoewel de samenwerking in de eerste instantie misschien een vreemde zet lijkt voor een luxueus Zwitsers horlogewerk, spelen er verschillende factoren mee in hun beslissing.
Wat niet veel mensen namelijk weten is dat de leeftijd van de gemiddelde gamer rond de 35 ligt. Dit is een stuk ouder dan de meeste mensen denken. Je kunt je dus voorstellen dat dit de leeftijd is die past bij de aanschaf van luxeartikelen, zoals een horloge.
Beloningen verdienen
De smartwatch komt compleet met Mario wijzer animaties. Je kunt deze ontgrendelen als je de hele dag door je fitnessdoelen haalt. Maar je krijgt bijvoorbeeld ook verschillende animaties te zien als je een percentage van je dagelijkse stappen hebt gezet. Zie het als beloningen die je kunt vrijspelen.
CEO Frédéric Arnault
CEO Frédéric Arnault is nog maar 26 jaar oud. Toen hij in 2017 bij het bedrijf kwam was het zijn taak om toezicht te houden op de ontwikkeling van de Connected smartwatch. Hij zei hierover: “Het was mijn idee om contact op te nemen met Nintendo. Ik ben een Mario-fan.”
“We vonden het belangrijk om gamification op te nemen in de fitnesservaring op de Connected, een product dat invloed zou moeten hebben op het gedrag en het leven van mensen. En in plaats van zelf te proberen deze gamification op te bouwen, was het logisch om daar een partner voor te zoeken.” Het resultaat is deze gruwelijke smartwatch van TAG Heuer Connected.