
Netflix aangeklaagd door het absurde succes van Squid Game
Kleine kans dat je nog niet over Squid Game hebt gehoord. De Zuid-Koreaanse serie van Netflix gaat namelijk als een speer, en is onderweg de succesvolste Netflix-serie ooit te worden. Het gaat zelfs zo hard dat een internetprovider uit Zuid-Amerika Netflix heeft aangeklaagd. Zij eisen dat de streamingsdienst mee betaald voor de extra kosten die ze vanwege het massale streamen moeten maken.
Mega succes van Squid Game
De serie staat momenteel nummer 1 trending en is massaal bekeken. CEO Ted Sarandos geeft Squid Game een grote kans om de populairste Netflix show tot nu toe te worden. En dat is een prachtige prestatie van een niet Engels gesproken serie. Toch zijn er ook mensen en bedrijven die minder blij zijn met het enorme succes.
SK Broadband, een internetprovider uit Zuid-Korea, eist namelijk dat de streamingdienst voor de extra kosten, die gepaard gaan met het succes, opdraait. De serie wordt zo vaak gestreamd dat internetprovider SK Broadband alleen voor de serie al 1,2 biljoen bits per seconde moet draaien. Reuters meldde dit op Twitter.
A South Korean sweet featured as one of the lethal challenges in the Netflix hit TV series ‘Squid Game’ has become a global craze, boosting business for the candy seller who provided the confection for the show https://t.co/NrksEVq6Lx
— Reuters (@Reuters) October 1, 2021
Meer kosten door massale streamen
Door het toegenomen netwerkverkeer moet SK Broadband extra kosten maken. Zij eisen nu dat Netflix moet meebetalen aan de extra kosten die ze maken door Squid Game. Op zich best logisch natuurlijk, in Amerika betaalt Netflix bijvoorbeeld internetprovider Comcast voor snellere streaming. Het is namelijk ook een win-win situatie.
Netflix is momenteel met een heel team aan juristen aan het kijken naar een oplossing. Ze willen namelijk voorkomen dat gebruikers de dupe zijn. Hoe dan ook, de serie is een bizar succes en we kunnen niet wachten op seizoen 2.