Health

Sixpack kweken: dit is het effect van voeding op jouw buikspieren

Sixpack kweken het effect van voeding op jouw buikspieren

Je ziet vast veel foto’s van sixpacks op Instagram voorbij komen. Maar hoe bereik je zelf een indrukwekkende buikspieren? Naast oefeningen voor buikspieren, speelt voeding een belangrijke rol in het creëren van een sixpack. Maar hoe groot is de invloed van voeding op het krijgen van een sixpack, en hoe ga je hiermee om?

Een sixpack wordt gemaakt in de keuken

Het is bekend dat een gezonde en gevarieerde voeding een belangrijke rol speelt bij het bereiken van een sixpack. Eten in een calorie-tekort, samen met voldoende proteïne eten, helpt je lichaam om spieren op te bouwen en vet te verbranden. Proteïne is in feite de bouwsteen van spieren, dus het is belangrijk om genoeg te consumeren om spiergroei te bevorderen. Daarnaast moet je op je calorieën letten zodat je lichaam vet gaat verbranden. Op deze manier worden de spieren in je buik goed zichtbaar.

Om het beste resultaat te bereiken, is het ook verstandig om verzadigde vetten, suikers en bewerkte voedingsmiddelen te beperken. Dit soort voedsel bevat vaak veel onnodige calorieën. In plaats daarvan kun je kiezen voor verse groenten, fruit, volkoren producten en mager vlees. Deze producten zitten wel vol met goede voedingsstoffen die je nodig hebt voor je wasbordje, en bevatten weinig calorieën.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tristyn Lee (@tristynleeofficial)

Oefeningen voor een sixpack

Alhoewel een groot deel van het hebben van een sixpack afhangt van je voeding, moet je natuurlijk ook spieren hebben in je buik om te showen. Oefeningen voor je buikspieren spelen dus ook een belangrijke rol in het bereiken van een sixpack. Buikspier oefeningen, zoals crunches, sit-ups en planks, zijn bijvoorbeeld specifieke oefeningen die gericht zijn op het versterken van de buikspieren.

Maar om deze buikspieren daadwerkelijk goed zichtbaar te maken, is het belangrijk om het vetpercentage op je buik te verminderen door middel van gezonde voeding en het net iets minder calorieën binnenkrijgen dan je verbrandt. Als je het lastig vindt om minder te eten, kan je altijd nog sporten die veel calorieën verbranden beoefenen om zo vet te verliezen. Op deze manier ben jij helemaal klaar voor de komende zomer!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Josh Bailey (@jbailey_justdoit)