Home Tech Ray-Ban Stories: de eerste generatie 'smart glasses'

Ray-Ban Stories: de eerste generatie ‘smart glasses’

Als groot bewonderaars van de nieuwste gadgets ging ons hart sneller kloppen van het volgende nieuws: Het bekende brillenmerk Ray-Ban heeft een prachtige mijlpaal bereikt met de lancering van de eerste generatie Smart Glasses. Dit doen ze onder andere samen met Facebook.

Ray-Ban

Ray-Ban heeft met dit nieuwe product de handen ineen geslagen met tech-gigant Facebook, en hoewel de bril momenteel alleen nog te krijgen is in de VS, Canada, Australië, Italië, Ierland en het VK, zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voordat de bril officieel gelanceerd gaat worden in Nederland.

Met Ray-Ban Stories kunnen dragers foto’s en video’s maken en delen, naar muziek en podcasts luisteren en telefoongesprekken voeren. Het enige wat ze hiervoor nodig hebben is, je raadt het al, de Ray-Ban Stories. Sinds de lancering van het klassieke zonnebrillen merk in 1936 is de aankondiging van de eerst ‘Smart Glasses’ een bijzondere mijlpaal.

Ray-Ban Stories

Ray-Ban Stories

Met de twee 5mp camera’s die in de bril zetten kun je de wereld in een uniek ‘first-person’ perspectief belichten. Je kan eenvoudig video’s van maximaal 30 seconden opnemen met de opnameknop of gewoon met de handsfree spraakopdrachten via Facebook Assistent.

Een LED lampje wat bevestigt zit aan de zijkant van de bril licht op zodra je begint met opnemen of een foto maakt. Daarnaast ziet de brildrager er gewoon stijlvol uit, zoals we mogen verwachten van merk als Ray-Ban. De combinatie van het klassieke design en technisch vernuft zorgt ervoor dat wij niet kunnen wachten om deze gadget in onze handen te krijgen.

ray-ban stories

ray-ban stories
Foto door: Lucas Matney – TechCrunch

Technologie en Comfort

Facebook en Ray-Ban combineren met Stories slimme technologie en comfort die je de hele dag kan dragen zonder je druk te hoeven maken dat je voor schut loopt, zoals het geval was bij de Google Glasses. De Ray-Ban Stories wordt geleverd met een bijbehorende app die compatibel is met iOS, Android en Facebook View.

De bril wordt geleverd in de herkenbare, stevige Ray-Ban doos die zich ook laat gebruiken als oplaadstation. De smart glasses zijn te verkrijgen in bekende, iconische stijlen van het Amerikaanse merk, waaronder de retro Round en de Meteor. Als je de bril wil aanschaffen staat daar natuurlijk wel wat tegenover. De verkoop begint vanaf $299 dollar.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Ray-Ban (@rayban)

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Ray-Ban (@rayban)

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Ray-Ban (@rayban)

LEES MEER