meer bewegen dagelijkse leven manieren
Health

Meer bewegen in je dagelijkse leven: 5 makkelijke manieren

Tijd vrij maken om meer te bewegen in je dagelijkse leven naast je baan en sociale leven kan lastig zijn. Het gaat er hierom dat je de juiste keuzes op het juiste moment maakt. De kleinste dingen kunnen al helpen om je fysieke en mentale gezondheid te verbeteren. Dit zijn 5 makkelijker manieren om meer te bewegen in je dagelijkse leven.

5 manieren om meer te bewegen in je dagelijkse leven

Voordat we dieper induiken op de verschillende tips, hebben we vast een bonustip: probeer bepaalde activiteiten toe te voegen gedurende de dag om je lichaam in beweging te houden. Al is het maar één trap oplopen in plaats van de lift pakken. Zelfs de kleinste dingen kunnen verschil maken. Om je te helpen hebben we er nog vijf samengesteld:

1. Ga op een oefenbal zitten

Ruil je bureaustoel in voor een stabiliteitsbal. Dit is niet alleen een uitstekende manier om rugpijn te verminderen en je houding te verbeteren – terwijl je op de bal zit kan je ook aan je beweging komen door mobiliteitsoefeningen doen voor onder andere je nek, ruggengraat, bekken en core.

bewegen in je dagelijkse leven

2. Meer seks hebben

Deze kan natuurlijk niet ontbreken in de lijst. Seks is niet alleen goed voor je relatie, maar je verbrandt ook nog eens gigantisch veel calorieën. Ben je benieuwd hoeveel calorieën? Op deze website kan je een precieze berekening doen op basis van je lengte, gewicht en duur. Het aantal kan echter nog hoger liggen, dit op basis van de verschillende standjes die je probeert.

bewegen in je dagelijkse leven

3. Lopende meetings

Anno 2022 is thuiswerken een ding geworden, wat automatisch betekent dat je veel zit en daarnaast online meetings moet houden. Als je niet naar een scherm hoeft te staren tijdens deze meetings, sluit dan je koptelefoon aan, stop je telefoon in je zak en los alle wereldproblemen op tijdens een rustgevende wandeling. Het is een geweldige manier om je dagelijkse routine te upgraden.

4. Parkeer eens wat verder weg

Als je dagelijks 60 minuten loopt zit een gemiddeld mens al op de benodigde hoeveelheid dagelijkse beweging. Elke dag een wandeling maken daarentegen moet maar net in je agenda passen. Een manier om het aantal minuten lopen op te krikken kan door simpelweg je vervoersmiddel wat verder weg te parkeren.

bewegen in je dagelijkse leven

5. Pak vaker de fiets

In Nederland zijn er meer fietsen dan dat er mensen wonen. Sterker nog, de gehele infrastructuur van ons land is gebouwd op een fietscultuur, dus wees niet zo lui en pak gewoon de fiets. Als je meer competitief bent ingesteld kan je er ook voor kiezen om te gaan wielrennen.