Home Health Trainen als Max Verstappen in zes weken: Week 3

Trainen als Max Verstappen in zes weken: Week 3

Het trainingsregime van Formule-1 coureurs is op z’n zachts gezegd moordend. Deze snelheidsduivels moeten ontzettend hard trainen om fit genoeg te raken voor het nieuwe raceseizoen. Dit doen ze aan de hand van op maat gemaakte trainingsschema’s. In deze reeks artikelen leren we je hoe je kan trainen als Max Verstappen.

Trainen als Max Verstappen voor optimale prestaties

En aangezien Neerlands eigen Max Verstappen zichzelf wereldkampioen mag noemen, is er natuurlijk geen beter schema om onder de loep te nemen. Elk seizoen bereidt hij zich voor aan de hand van een 6-weeks trainingsregime. In dit artikel leren we je te trainen als Max Verstappen. Inmiddels zijn we bij week 3, en dat zijn de beste oefeningen voor buikspieren.

1. V sit-up

Buikspieroefeningen zijn er in velen vormen, en hoewel de normale sit-up en de crunch meestal alle aandacht opeisen, zijn er talloze oefeningen te vinden die net zo effectief werken. De V sit-up werkt echter nóg effectiever. Dat komt omdat je bij deze oefening een V-vorm met je benen maakt in de lucht.

Hierdoor wordt je gedwongen om je gehele core aan te spannen, en je tegelijkertijd op je balans moet concentreren om stabiel te blijven. Er zijn niet veel buikspieroefeningen die op deze manier werken, waardoor de V sit-up een ideale toevoeging is op elk trainingsschema, waaronder bij die van Verstappen.

2. Floor Hyper Extensions

Een sterke core gaat lang niet alleen over buikspieren. Je onderrug is hierbij net zo cruciaal. Deze spieren stabiliseren namelijk je wervelkolom en dragen onder andere bij aan een juiste houding. De Floor Hyper Extension laat je werken tegen de zwaartekracht. Hierdoor worden de spieren in je onderrug, heupen, billen en schouders ook aan het werk gezet.

3. Deadbug

Coördinatie bij Formule-1 coureurs is ontzettend belangrijk. Dat is de reden waarom de deadbug oefening belangrijk is in het trainingsschema van elke coureur. Bij deze oefening worden je zogeheten stabilisatiespieren geactiveerd. Deze oefening bevordert de mobiliteit in je onderrug, core, én armen en de meeste spieren van je benen . Deze oefening is perfect voor bijvoorbeeld een fitness warming-up, maar kan ook makkelijk aangepast worden op elk schema in de gym.

De beste oefeningen voor je buikspieren

Voldoende variatie in je trainingsschema is cruciaal als je resultaat wil behalen in de gym. Het goed trainen van je buikspieren is iets wat elke sporter nodig heeft. Het bevordert je coördinatie, houding, en zal bijdragen aan de ontwikkeling van alle andere spiergroepen.

Lees ook eens onze andere Trainen als Max Verstappen artikelen:

LEES MEER