Home Health Trainen als Max Verstappen in zes weken: Week 1

Trainen als Max Verstappen in zes weken: Week 1

Zoals vermeld in eerdere artikelen moeten Formule-1 coureurs ontzettend hard trainen om fit genoeg te raken. Elke week moeten de rijders zichzelf fysiek en mentaal zo goed mogelijk voorbereiden, en dat doen ze aan de hand van op maat gemaakte trainingsschema’s. In deze reeks artikelen bespreken we per week het complete trainingsschema van onze eigen Max Verstappen.

Trainen met Max Verstappen voor optimale prestaties

En Max Verstappen is hier natuurlijk geen uitzondering op. Maar hoe bereidt een coureur als Verstappen zich voor op het raceseizoen? Dit gaat aan de hand van een snoeihard 6-weeks trainingsschema. In dit artikel leren we je te trainen als Max Verstappen. Deze eerste week beginnen we met de beste oefeningen voor je beenspieren:

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Max Verstappen (@maxverstappen1)

1. Air Squats

F1 coureurs besteden een groot gedeelte van hun trainingsregime aan het trainen met hun eigen lichaamsgewicht. Benen zijn hier ontzettend belangrijk in, omdat er tijdens een race veel druk komt te staan op het lichaam door de hoge snelheden die de auto bereikt.

En air squats zijn hiervoor een perfecte oefening. Deze manier van squats doen spreekt alle grote spiergroepen aan. Naast je benen en billen wordt met deze oefening ook je core getraind en versterkt. Ook verbrand je met deze oefening veel calorieën, wat voor F1 coureurs erg handig is.

2. Frog Squats

Frog squats richten zich op een “pulserende” beweging om de bilspieren omhoog en omlaag te brengen vanuit een gehurkte positie. Een goede oefening om je functionele kracht van je onderlichaam te ontwikkelen. Ook helpt deze oefening je heupmobiliteit en bewegingsbereik te verbeteren. Richt je tijdens deze oefening vooral op de scharnierbeweging vanuit de knieën.

3. Bulgarian Split Squats

Een niet te missen oefening, ook voor Max Verstappen. Voordelen van de Bulgarian split squat zijn er in veelvoud. Deze allround oefening versterkt de spieren van je benen, inclusief de hamstrings, quads, kuiten en bilspieren. Omdat je je bij deze oefening telkens concentreert op één been, wordt je core gedwongen om je evenwichtsbalans mee te trainen.

De beste oefeningen voor je beenspieren

Variatie in je beenspier oefeningen is essentieel om net zo fit te raken als Formule-1 coureurs. Het goed trainen van je beenspieren zorgt voor stabiliteit en kracht in je gehele lichaam. Het is daarom van belang om je benen evenveel te trainen als de rest van je lichaam. De bovenstaande fitness oefeningen helpen je om te trainen als Max Verstappen.

Lees ook eens onze andere Trainen als Max Verstappen artikelen:

LEES MEER