Max Verstappen sluit 6-jarige deal met bierbrouwer Heineken

Tweevoudig wereldkampioen Formule-1 Max Verstappen is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een wereldster. De talentvolle coureur heeft al heel wat sponsordeals weten te sluiten. Toch is de samenwerking die hij nu met bierbrouwer Heineken is aangegaan uniek te noemen. Voor maar liefst 6 jaar en beiden partijen zijn enthousiast over de nieuwe deal.
Heineken deal Max Verstappen
Normaal gesproken gaat Heineken helemaal niet in zee met individuele sporters. Echter, voor Max Verstappen maken ze een uitzondering. Verstappen wordt ambassadeur op twee verschillende manieren. De eerste was een nieuw gameplatform waar hij het gezicht van wordt; Player 0.0. Die titel staat ook groot op de helm van Verstappen.
Maar dat is niet het enige. De vijfentwintigjarige Limburger wordt ook een van de gezichten van het ’When You Drive, Never Drink’-campagne van het biermerk. Dolf van den Brink, CEO van Heineken, zei over de opmerkelijke samenwerking tussen Max en Heineken in de Telegraaf:
Dit bericht op Instagram bekijken
Sport en esports
“Wij zijn in 2016 in de Formule 1 gestapt met het geloof dat er een hele nieuwe generatie aan coureurs en fans aan zat te komen. Toen hadden we nooit kunnen bevroeden dat de sport in een paar jaar tijd zó zou groeien. Het succes van Max Verstappen heeft daar enorm aan bijgedragen.”
‘We willen de groei verder stimuleren en de stap naar esports hoort daar zeker bij. Daar waren wij nog niet heel actief in en Max is een groot fan. Daarnaast wordt alcoholvrij bier steeds belangrijker en Max gaat een van onze boegbeelden worden om dat uit te dragen.”
Dit bericht op Instagram bekijken
Wereldwijde impact Max Verstappen
De impact die Max Verstappen maakt in de wereld van Formule-1 is ongelooflijk, zo hebben we kunnen ervaren. De autosport heeft in de afgelopen jaren steeds meer houvast gekregen bij fans buiten Europa. Ook heeft Heineken een aparte deal gesloten met Red Bull Racing.
Zelf is Max razend enthousiast over de samenwerking met het biermerk: “Het is heel mooi om een connectie te hebben met een Nederlands merk als Heineken, dat wereldwijd bekend is. Iedereen weet dat ik veel race, ook online, dus ik kijk ernaar uit om samen iets moois op te bouwen.”