
Het lekkere weer laat je verlangen naar lange zomerdagen. Festivals, strand en vooral heel erg veel zon. Herken je dat geluksgevoel zodra jij jouw nieuwe zonnebril opzet op zo’n mooie dag? Het Deense zonnebrillenmerk James Ay is geïnspireerd op deze lekkere vibe. Ze gooien hoge ogen met handgemaakte plantaardige zonnebrillen. Het bewijs dat duurzaam ook heel erg modieus kan zijn.
James Ay: ‘follow the sun’
James Ay, opgericht in de Deense havenstad Århus, is een ode aan de uit Londen afkomstige opticien James Ayschough (1720-1759), de uitvinder van zonnebrillen. Het bedrijf timmert inmiddels flink aan de weg en is in meer dan 8 landen verkrijgbaar, waaronder Nederland. Dit jaar zijn er 11 tijdloze ontwerpen van hoge kwaliteit gelanceerd. Verschillende vormen, tinten en duurzame materialen.
Het motto van het bedrijf is ‘follow the sun’. Dit euforische gevoel is terug te vinden in verschillende kleine details. Elk ontwerp symboliseert namelijk een eigen geluksgevoel. Denk aan zelfverzekerdheid en streven naar het ondenkbare. Kwaliteit en tijdloosheid is de visie van James Ay. Hiermee creëren ze zonnebrillen die jaren meegaan. Dit past goed bij de duurzame missie van het merk.
Duurzame missie
De missie van James Ay is namelijk simpel maar treffend: de wereld helpen behouden. Dit doen ze door de planeet meer terug te geven dan het gebruikt. Hierdoor zal James Ay altijd een positieve impact hebben op het milieu. Dit doen ze door te doneren aan Climaider, maar ook door volledig plantaardige zonnebrillen te ontwerpen. Daarnaast zijn de scharnieren hergebruikt, de verpakkingen gemaakt van gerecyclede verpakkingen en bestaan de schoonmaakdoekjes uit gerecyclede plasticflessen.
Ook plant het merk een boom voor elke verkochte zonnebril. Zodra je een bril ontvangt zie je ook waar jouw boom geplant is. Zo kun jij ook impact maken terwijl je er goed uitziet met jouw zonnebril. Dat is natuurlijk pure winst. Bekijk de volledige collectie op Jamesay.com.