Terug naar de gym? Deze 5 simpele routines helpen jou op weg

Home Health Terug naar de gym? Deze 5 simpele routines helpen jou op weg

In tijden van een pandemie is het niet altijd makkelijk om fit en gezond te blijven. Daarom is het super goed nieuws dat de sportscholen eindelijk weer open zijn. Lekker smijten met gewichten en fit worden voor de zomer. Ben jij jouw motivatie een beetje kwijt? Dan is het goed om routines op te bouwen. Onze favoriete fitgirl Christie Sleurink, personal trainer en gecertificeerd voedingsspecialist, heeft 5 simpele tips voor je op een rijtje gezet.

Belang van routines

Om een fitte leefstijl te ontwikkelen is het van belang dat je gezonde routines creëert. Routines zijn handelingen die je gewend bent om uit te voeren. Zonder er bij na te denken dus. Een leefstijl die je vol kunt- en wilt houden, puur omdat je niet eens meer erbij nadenkt Die gewoontes moet je natuurlijk wel opbouwen voordat het vanzelf gaat. Maar waar te beginnen?

Lees ook:  5 triceps oefeningen om ijzersterke armen te bouwen in de gym

1. Vast trainingsmoment

Zorg voor een vast trainingsmoment, bijvoorbeeld direct uit je werk. Daarnaast kunnen vaste dagen ook goed werken. Je lichaam zal zich hier namelijk aan adapteren en dit werkt in jouw voordeel. Ook zul je het hierdoor mentaal makkelijker vinden om te gaan trainen. Je raakt er namelijk aan gewend en op deze manier wordt het onderdeel van jouw routine.

2. Trainingsschema

Zorg daarnaast dat je een goed trainingsschema hebt en deze bijhoudt. Met een goed trainingsschema kun je namelijk jouw progressie makkelijk bijhouden. Dit zal extra motivatie geven om ermee door te gaan en je een gevoel van succes geven. Op zoek naar een passend trainingsschema? Christie geeft ook online coaching om jou op weg te helpen!

3. Duurzaam plezier

Kies een sport die voor jou werkt en waar jij energie van krijgt. Dit kan voor iedereen iets anders zijn. De een gaat liever skeeleren, de ander gaat liever de gym in. Het gaat om duurzaam plezier, want op de lange termijn zal jij de beste resultaten boeken. Er is geen quick fix naar succes!

gym, routines

4. Trainingsmaatje

Samen is altijd leuker dan alleen. Zoek daarom een trainingsmaatje om mee te sparren. Dit is, naast dat het leuker is, ook een goede stok achter de deur op momenten dat je er geen zin in hebt. Ook is het natuurlijk tof om je succes met iemand te delen!

5. Kwaliteit boven kwantiteit

Meer is niet beter. Je hoeft niet persé 5 keer per week te sporten voor resultaat. Je kunt beter 3 hele goede sessies hebben dan 5 matige workouts. Hou het leuk voor jezelf en onthoud dat kwaliteit boven kwantiteit gaat!

Lees ook: 10 feiten en fabels over fitness die je echt moet weten

LEES MEER