
Duurste boxershort ter wereld komt met gratis Volvo XC90 SUV
-
Mike
- •
-
Mike
- •
- Geld & Carrière
- •
Geniale marketing en nog een genialere naam voor een product: de ‘Donut X-Clusive 90’. Het is de naam van de duurste boxershort ter wereld, en hij is ontworpen door drie vrienden uit Amsterdam. Zij zijn de oprichters van Pockies, een kledingmerk dat zich kenmerkt door de verkoop van onderbroeken met zakken. Het achtergrondverhaal van dit bedrijf is zo nonchalant dat we er graag aandacht aan besteden.
Kledingmerk Pockies
Voordat we stilstaan bij de duurste boxershort ter wereld duiken we in het ontstaan van Pockies, een kledingmerk dat begon met een simpele opmerking van een van de oprichters; “Waarom heeft mijn boxershort geen zakken?”. Het idee voor Pockies was geboren, en niet lang daarna waren de eerste 2000 boxers al verkocht. De oprichters Rob ten Hoove, Michiel Dicker en Karel Bosman begonnen in 2014 met hun bedrijf, dat anno 2023 een zeer populair merk is.
De instelling van Pockies is ‘couch culture’, zoals ze het zelf noemen. “Iedereen zou een keer zonder broek achter het stuur moeten kruipen”, aldus Michiel Dicker, die met het merk een lay-back en relaxt antwoord geeft op merken zoals Bjorn Borg en Adidas. Toen het bedrijf goed begon te lopen besloten de vrienden/ondernemers om er een ludieke actie uit te gooien, en daar haalden ze in 2018 het landelijke nieuws mee.
Dit bericht op Instagram bekijken
Duurste Boxershort ter wereld
De vrienden ontwierpen in 2018 de ‘Donut X-Clusive 90′, een boxershort met een geborduurd Donut icoon. Het prijskaartje van maar liefst €25.000 is niet bestemd voor mensen die geen nagels hebben om aan hun kont te krabben. Deze peperdure boxershort is van satijn, en is naar eigen zeggen zo zacht als een alpaca. De koper krijgt er een gratis SUV (een Volvo XC90) bij. Pockies belooft ook levenslange garantie.
Deze actie is uiteraard een prima marketingtruc om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Het is niet bekend of de boxershort daadwerkelijk is verkocht, maar het bedrijf van de drie Amsterdammers loopt als een trein. Ze verkopen inmiddels meer dan alleen boxershorts met zakken. Dit soort succesverhalen van jonge ondernemers passen in deze creatieve tijdgeest, Pockies en Black Bananas zijn daar uitstekende voorbeelden van.