Style

Met dit Domino’s Rolex horloge is het altijd tijd voor pizza

dominos-pizza-rolex-horloge

Onder Rolex-verzamelaars trekt “iets extra’s” op de wijzerplaat altijd interesse en voegt in de meeste gevallen waarde toe aan het horloge. Dit kan echt van alles zijn. Een handtekening, een wapenschild van een beroemde familie of, inderdaad, een pizza franchise. Deze keer een opmerkelijke samenwerking met Domino’s. Met dit unieke luxe horloge weet je op elk moment hoe laat het is om op tijd pizza te bestellen.

Domino’s pizza X Rolex

Tegenwoordig is het horlogemerk Rolex terughoudender met het zetten van logo’s op hun horloges. Echter, in de jaren zestig en zeventig, toen het vocht om marktaandeel, waren promotionele wijzerplaten met merklogo’s een grote hit, met name in de Verenigde Staten. Dit waren trouwens geen aftermarket toevoegingen, maar officiële wijzerplaten die in de fabriek werden aangebracht en reclame maakten voor alles.

Grote oliebedrijven, auto- en frisdrankmerken etc. Vaak werd dit gedaan voor bijvoorbeeld zakelijke geschenken of ter ere van een pensioen. De langstlopende samenwerking is die met Domino’s Pizza, die begon in de jaren zeventig en tot op de dag van vandaag voortduurt. Het ontstaansverhaal van deze horloges begint bij Tom Monaghan, de oprichter van Domino’s, die in zijn autobiografie hierover vertelt:

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Domino’s Rolex (@dominosrolex)

“Ik begon in 1977 horloges weg te geven toen ik een Bulova droeg met ons Domino’s logo op de wijzerplaat. Een franchisenemer vroeg wat hij moest doen om dat horloge van mij te krijgen, en ik zei hem: ‘Zorg voor een verkoopweek van $20.000.’ Dat deed hij.” Na die eerste Bulova deelde Monaghan een paar jaar lang merk Seiko-horloges uit voordat hij overstapte naar Rolex’s Air-King referentie 5500.

Wat betaal je voor een Rolex met een Domino’s logo?

Tegenwoordig is het bedrijf explosief gegroeid, zijn de doelstellingen hoger en is de uitdaging ambitieuzer geworden: het doel moet vier weken achter elkaar worden bereikt. De horloges worden nog steeds uitgereikt, zij het niet langer Air-Kings, omdat die kortstondig werden stopgezet in 2014, waardoor Domino’s overstapte naar de Rolex Oyster Perpetual.

Tegenwoordig brengen Air-King horloges met het Domino’s logo meer op bij veilingen dan de standaard Air-King modellen. Er wordt geschat dat reguliere Air-King Rolex-horloges, afhankelijk van het model, verkocht worden tussen de €2.700 en €4.500, terwijl Domino’s Air-Kings verkocht kunnen worden voor meer dan €5.000.

domino's rolex horloge