Dit zijn de 6 meest gemaakte fitness fouten

Home Health Dit zijn de 6 meest gemaakte fitness fouten

Er zijn veel manieren waarop je jezelf in je voeten kan schieten bij het streven naar fysieke perfectie. Als het op fitness en training aankomt gaan de meeste mensen ervan uit dat een paar trainingssessies per week voldoende is om een perfect lichaam te krijgen. Fit worden en er goed uitzien vereist tijd, planning en geduld. Zonder dit ben je op een pijnlijke lange weg naar nergens.

Fouten op het gebied van fitness

Om pas echt succesvol te zijn, zijn er een aantal veelgemaakte fouten die je moet vermijden. Wij hebben de 6 meest gemaakte fouten op het gebied van fitness voor je op een rijtje gezet.

fitness

1. Geen plan = geen hoop

De meeste mensen houden van een gestructureerd plan. Veel ook niet. Soms moet je echter in het leven accepteren dat je zonder routekaart verdwaalt. Als je een trainingsplan of een specifiek doel hebt, is de kans groter dat je het ook daadwerkelijk bereikt. Doe je dit niet, zal het weinig tot geen resultaat opleveren.

Een plan helpt je om vooruitgang bij te houden en om jezelf uit te blijven dagen. Zie het als shoppen. Als je doelloos winkels uit gaat struinen, zal je uiteindelijk urenlang doelloos ronddwalen. Ga je echter op pad met een lijst, zul je je tijd effectief gebruiken en alleen de dingen op de lijst afstrepen.

2. Jezelf niet genoeg pushen

Hoewel het verleidelijk is om na een half uurtje de sportschool uit te lopen met nauwelijks een druppel zweet op je voorhoofd, is het niet de manier om dat keiharde wasbordje te krijgen. Als je je hartslag niet verhoogt, verbrand je gewoon geen calorieën en wordt je fysiek niet fitter.

Het is een simpele vergelijking. Hard werken levert resultaten op. Dat betekent natuurlijk niet dat je moet trainen totdat je flauwvalt. Het betekent wel dat je jezelf in het zweet moet werken om resultaat te zien.

3. Geloven in alles wat je hoort of leest

De mensen die zich hier schuldig aan maken zijn er trots op dat ze op de hoogte proberen te blijven van nieuwe trends op het gebied van fitness. Ze vermelden graag de voor- en nadelen van bepaalde diëten en training routines, maar zijn zelf niet in vorm.

Deze mensen geloven in de ‘gewone’ fitness informatie: vet is slecht, volle granen zijn goed, cardio is het beste voor vetverlies en meisjes mogen niet trainen met gewichten. Dit is een fabel. De oplossing voor dit probleem is simpel: vraag advies aan een professional en houd je hier ook aan!

4. Niet op je voeding letten

Je kent het wel: deze mensen geloven dat zolang ze sporten, het niet uitmaakt wat ze eten. Dit is natuurlijk helemaal niet waar. Wij kunnen het belang van voeding niet genoeg benadrukken. Je bent wat je eet. Voeding is niet alleen belangrijk vanuit het oogpunt van gewichtsverlies, het speelt ook een belangrijke rol in het functioneren van je lichaam en natuurlijk je gezondheid op lange termijn.

De oplossing is simpel: Let op je voeding. Investeer je geld in biologisch eten van goede kwaliteit. Maak je je zorgen over de kosten? Koop dan in één keer groot in. Er zijn veel online winkels om goed eten in te kopen voor een beperkt budget.

fitness

5. Isoleren van spieren

Degenen die in deze fabel geloven, brengen de helft van hun tijd in de sportschool door met crunches in de overtuiging dat dit de formule is om een ​​sixpack te krijgen. Deze mensen besteden ook veel tijd op machines in de sportschool. Ze doen specifieke oefeningen om spieren te ontwikkelen of vet te verliezen. Toch hebben ze daar beneden nog steeds geen definitie.

Oplossing: Samengestelde oefeningen (squats, deadlift, pushups, pullups) zijn hierbij de sleutel tot succes. Als je deze oefeningen doet is je gehele lichaam aan het werk en verbrand je meer calorieën tijdens het proces. Als je buikspieren wilt, is de belangrijkste regel waarop je je moet concentreren, wat je in je mond stopt.

6. Tijdgebrek

Het komt erop neer dat je prioriteit moet geven aan de belangrijke dingen in je leven, namelijk je gezondheid. Er zijn duizenden mensen met kinderen, banen en een sociaal leven die nog tijd hebben om in vorm te blijven en lekker te eten. De tijd is er altijd. Je moet alleen bereid zijn om de tijd ervoor vrij te maken.

Oplossing: Verander je manier van denken. In plaats van te zeggen “Ik heb geen tijd”, moet je jezelf afvragen: “waar breng ik mijn vrije tijd mee door?” Misschien kan het uur op je telefoon of tv per dag worden besteed aan gezonde beweging en voeding?
Je eigen gezondheid zou elke dag een topprioriteit moeten zijn.

fitness

Vind je je eigen gezondheid belangrijk en zoek je naar bruikbare tips die je in je dagelijks leven kunt toepassen? Lees dan eens onze artikel over gezondheid. Het zal je enorm helpen.

LEES MEER